FAQ | Frequently Asked Questions

Zbiory często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mające na celu udzielenie danemu użytkownikowi serwisu internetowego pomocy bez konieczności angażowania do tego jakichkolwiek osób.

Zajmujemy się kompleksowym leczeniem i dbaniem o zdrowie jamy ustnej. Wszystkie zabiegi są oparte o najnowocześniejsze światowe technologie i techniki dentystyczne oraz są wykonywane na materiałach i urządzeniach wiodących i najlepszych marek sprzętu medycznego. Nasz wykwalifikowany zespół specjalistów może Państwu zaoferować bezkonkurencyjnie najwyższy poziom wykonania zabiegów z zakresu protetyki, ortodoncji, endodoncji oraz chirurgii stomatologicznej, stomatologii zachowawczej i estetycznej. Jeżeli mają Państwo jakieś dodatkowe pytania, których nie odnaleźli w zakładce FAQ, zachęcamy do kontaktu telefonicznego.

Czy wybielanie jest szkodliwe dla zębów?

Zabieg wybielania nie jest szkodliwy dla zębów, jeśli decyzję o wybielaniu podejmuje lekarz, po wcześniejszej ocenie stanu uzębienia pacjenta i wyeliminowaniu przeciwwskazań takich jak odsłonięte szyjki zębowe, liczne pęknięcia szkliwa czy ubytki próchnicowego lub niepróchnicowego pochodzenia. W takich przypadkach zastosowanie żelu wybielającego może spowodować silną nadwrażliwość a także zmiany zapalne w nerwie zęba, w związku z czym przed podjęciem decyzji o wybielaniu konieczna jest konsultacja i eliminacja czynników ryzyka.

Czym różni się skaling od piaskowania

Skaling jest to zabieg polegający na usunięciu z powierzchni zębów twardych złogów przy użyciu końcówki ultradźwiękowej, która działając na zasadzie drgań rozbija kamień nazębny. Piaskowanie jest zabiegiem uzupełniającym,polegającym na usunięciu osadów (po kawie, herbacie, nikotynie) przy użyciu silnego strumienia powietrza, piasku i wody, który oczyszcza wszystkie trudno dostępne miejsca. Wykonanie zabiegu skalingu i piaskowania jednocześnie umożliwia uzyskanie najlepszych efektów. Zarówno zabieg skalingu, jak i piaskowania kończy tzw. polishing, czyli polerowanie oczyszczanych powierzchni przy użyciu szczoteczki i pasty do polerowania.

Dlaczego krwawią dziąsła?

95 % przyczyn krwawienia dziąseł, zaczyna się w jamie ustnej, jedynie 5 % stanowią zaburzenia ogólnoustrojowe (niedobory witaminy C, zaburzenia hormonalne). Najczęstszą przyczyną jest zapalenie dziąseł, które jest wynikiem niedostatecznej higieny, obecności kamienia nazębnego ,nawisających wypełnień lub ubytków próchnicowych. Dziąsła są podrażnione toksynami bakteryjnymi i wówczas dochodzi do ich zapalenia , którego objawami są : obrzęk zaczerwienienie i krwawienie, występujące czasem nawet podczas spożywania twardych pokarmów. Najczęściej popełnianym błędem przez pacjentów jest to, iż w takich przypadkach, szczotkując zęby, omijają krwawiące miejsca, przez co kolejna warstwa płytki bakteryjnej a potem kamienia odkłada się w tych miejscach, co generuje pogłębienie się stanu zapalnego dziąseł i objawia się jeszcze większym krwawieniem.

Jak przygotować się do wybielania zębów?

Najważniejsze jest to, aby zęby i były zdrowe, czyli pozbawione ubytków próchnicowych i odsłoniętych szyjek zębów, aby to sprawdzić należy umówić się na wizytę konsultacyjną. Jeśli zęby nie wymagają leczenia, konieczne jest wykonanie skalingu, aby oczyścić zęby z kamienia i osadu, które utrudniałyby penetrację żelu wybielającego. Jeśli stan zębów i błony śluzowej nie budzi niepokoju dentysty, wówczas należy się psychicznie przygotować do prowadzenia tzw. białej diety w trakcie i dwa tygodnie po wybielaniu.

Wiek a leczenie ortodontyczne

Leczenie ortodontyczne można rozpocząć w praktycznie każdym wieku. Konsultacja ortodontyczna u dziecka w wieku 7 lat jest standardem na świecie. Jest to świetny moment, aby wykryć nieprawidłowości i wprowadzić postępowanie profilaktyczne, lub aktywne leczenie ortodontyczne. Na leczenie ortodontyczne u dorosłych pacjentów nigdy nie jest za późno, może ono zostać przeprowadzone niezależnie od wieku.

Dane kontaktowe

tel. +48 91 423 01 57